Ako sa vyhnúť nepríjemným situáciám v podnikaní?

Hladké a bezproblémové podnikanie je možné len pod jednou podmienkou – pri dodržiavaní všetkých právnych predpisov či etických noriem. Aj napriek tomu, že pravidiel je skutočne veľa, mali by ste vedieť, ako sa vyhnúť hlavným nepríjemnostiam pri podnikaní – napr. udaniu a sekundárne kontrolám, pokutám alebo dokonca uzatvoreniu prevádzky.

Odkiaľ vám môže hroziť udanie?

Udanie na váš alebo akýkoľvek iný podnik môže prísť z rôznych strán a od rôznych osôb. Najčastejšie však ide o tieto:

  • Bývalí alebo súčasní zamestnanci – podriadení vo vašom podniku môžu nahlásiť akýkoľvek problém, ktorý sa týka ich osoby alebo spôsobu práce. Môže ísť o neetické správanie alebo pracovné podmienky.
  • Bývalý partner – častokrát býva udanie spôsobené sporom o majetok, starostlivosťou o deti či nelegálnymi obchodnými praktikami.
  • Klient – zákazníci môžu podnik udať na základe nepravdivého marketingu alebo nespokojnosti so službou, produktami alebo zákazníckym servisom.
  • Dodávateľ – podnetom pre udanie môže byť neplatenie faktúr, nekalé obchodné praktiky alebo nespravodlivé konanie pri obchodných transakciách.
  • Sused podnikateľ – udanie podnikateľa, ktorý sídli vedľa vás, môže byť spôsobené narušením jeho podnikania, či už z pohľadu environmentálnych noriem alebo iných rušivých aktivít.

Ako Vám pomôže legislatívne dodržiavanie potrebných B2B služieb v podnikaní?

 

Pri vedení podniku je nevyhnutné mať všetky potrebné doklady uložené s ohľadom na rozhodnutie ŠA resp. v súlade s registratúrnym poriadkom.

Týka sa to aj Pracovnej zdravotnej služby (PZS), ktorá zabezpečuje preventívne prehliadky zamestnancov a monitoruje ich zdravotný stav v súvislosti s pracovným prostredím. Dodržiavanie predpisov v oblasti bezpečnosti (BOZP) a PZS nielenže chráni vašich zamestnancov pred možnými rizikami, ale aj predstavuje formu zabezpečenia proti prípadným právnym problémom.

V oblasti BOZP a ochrany pred požiarmi (OPP) by ste mali byť aktívni v prevencii rizík a dodržiavaní pravidiel. Investícia do bezpečnostných opatrení nielenže chráni zamestnancov, ale aj predchádza možným kontrolám a pokutám zo strany príslušných orgánov. Pravidelná školenia pre zamestnancov v oblasti BOZP zvyšujú povedomie o bezpečnosti a minimalizujú riziko pracovných úrazov. V tejto oblasti naše skúsenosti preukazujú najčastejšie kontroly zo strany štátnych orgánov.

Zároveň by ste nemali podceňovať otázky Civilnej ochrany, ktorá zahŕňa opatrenia na ochranu obyvateľstva a majetku v prípade mimoriadnych udalostí alebo katastrof. Pravidelná aktualizácia plánu civilnej ochrany, príprava na evakuácie a komunikácia s miestnymi úradmi sú kroky, ktoré vám môžu v prípade krízy pomôcť minimalizovať škody a udržať bezpečné prostredie v a okolo vašej prevádzky.

 

S narastajúcou digitalizáciou je dôležité venovať pozornosť aj otázkam Ochrany osobných údajov podľa Všeobecného nariadenia o ochrane údajov (GDPR). Správne spracovanie a ochrana osobných údajov zákazníkov, zamestnancov a obchodných partnerov sú nielen etické, ale aj zákonné požiadavky. Nedodržiavanie GDPR môže viesť k vysokým pokutám, strate dôvery klientov a obmedzeniam v podnikateľskej činnosti. Tu evidujeme množstvo podnetov resp. udaní na príslušné kontrolné orgány.

Správne nakladanie s odpadmi je ďalším kľúčovým aspektom, ktorým by sa mal každý podnikateľ zaoberať. Dodržiavanie environmentálnych noriem a pravidiel týkajúcich sa likvidácie odpadov nie je len etickou povinnosťou, ale aj zákonnou požiadavkou. Nespĺňanie týchto predpisov môže viesť k pokutám a obmedzeniam v prevádzke.

Celkovým cieľom je vytvoriť interné podnikateľské prostredie v spoločnosti, ktoré je nielen ziskové, ale aj etické a bezpečné. Pravidelným monitorovaním a aktualizáciou postupov v oblasti BOZP, PZS, Registratúry, Civilnej ochrany, GDPR a nakladania s Odpadmi minimalizujete riziko udaní, kontrol a pokút. Transparentnosť, aktívna spolupráca s príslušnými orgánmi a dodržiavanie všetkých legislatívnych požiadaviek sú kľúčom k úspechu a udržateľnému podnikaniu bez nepríjemných prekvapení.

Aký užitočný bol tento príspevok?

Kliknutím na hviezdičku ho ohodnotíte!

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hlasov: 13

Zatiaľ žiadne hlasy! Buďte prvý, kto ohodnotí tento príspevok.

Prihláste sa na odber noviniek